Latvijas jaunie šahisti sāk cīņas pasaules čempionātā

13.11.2023
Latvijas delegācija Rīgas lidostā.

Montesilvano (Itālija) pirmdien sākas pasaules čempionāts zēniem un meitenēm vecuma grupās U-14, U-16 un U-18, kurā Latviju pārstāv desmit šahisti ar delegācijas vadītāju Nelliju Maklakovu priekšgalā, bet viens no turnīra oficiālajiem komentētājiem būs lielmeistars Arturs Neikšāns.

No mūsu valsts spēlēs Emīls Jānis Mieriņš (2205) un Darja Zubova (1582) (abi – U-18), Arsēnijs Savičevs (2169), Marats Francs (2113), Aleksejs Adamovičs (2002), Iļja Kuprijans Testeļecs (1537), Agnesa Stepania Ter-Avetisjana (2105), Melānija Luīze Jansone (1658) (visi – U-16), Miķelis Vingris (2127) un Naomi Maklakova (1873) (abi – U-14). Starta reitings visaugstākais ir Ter-Avetisjanai, kura savā grupā ieņem augsto 6.vietu, bet Maklakova U-14 ir 21.

No 13. līdz 24.novembrim jaunieši aizvadīs 11 kārtas ar vienīgo brīvdienu pēc sestās partijas. Laika kontrole ir 90 minūtes plus 30 sekundes pirmajiem 40 gājieniem, bet pēc 40. gājienā automātiski papildus 30 minūtes.

Turnīra rezultātiem līdzi var sekot chess-results.com, bet oficiālā mājaslapa ir www.worldyouth2023.com.

Vairums Latvijas pārstāvju uz sacensību norises vietu devās svētdien ar lidmašīnu no Rīgas un Romu, bet tālāk ar vilcienu uz Peskāru. Ar pirmajiem iespaidiem dalās delegācijas vadītāja un Rīgas Šaha skolas trenere Nellijs Maklakova:

"Vakar ceļš izdevās. Lidojām Rīga – Roma bez aizķeršanās, laikus pacēlāmies un nolaidàmies, pat dažas minūtes ātrāk. No Rīgas devāmies kopā lielākā delegācijas daļa: astoņi jaunieši Emīls Jānis Mieriņš, Darja Zubova, Agnesa Stepania Ter-Avetisjana, Melānija Luīze Jansone, Aleksejs Adamovičs, Marats Francs, Miķelis Vingris, Naomi Maklakova un es kā delegācijas vadīja un ar mums kopā spēļu komentētājs GM Arturs Neikšāns.
Romā divas dienas agrāk ieradušies jau bija mūsējie Arsēnijs Savičevs un Iļja Kuprijans Testeļecs, kurus pavadīja Inessa Testeļeca.

Ceļā uzzinājām, ka mums nomainīta viesnīca uz citu, nekā bija solīts, bet par cik visas viesnīcas ir viena otrai blakus, tas nemainīja ierašanās gala punktu. Vēl jo vairāk paveicās, ka mūsējie, kas brauca iepriekš, iedeva vietējo transfera šofera kontaktu un izdevās tikt pie transfera no Peskāras vilciena stacijas uz viesnīcu. Kad jau ieradāmies vilciena stacijā viss bija tukšs un ļoti patīkami, ka mūs sagaidīja kāds vietējais ar šaha dēlīti rokās. Labāk tāda atpazīšanas zīme nekā kļūdaini uzrakstīti vārdi vai valsts.

Braucot ar vilcieniem no Romas lidostas līdz Peskāras vilciena stacijai neko daudz neredzējām, lai gan braucām garām noteikti skaistām vietām, cauri kalniem un lielām ielejām. Vienā brīdī redzējām, ka esam ļoti augstu un pilsēta lejā ir ļoti zemu, un tad domāju, varbūt labāk, ka braucam tumsā un neredzam visas ielejas un nav bail!

Viesnīcā mūs sagaidīja ļoti laipns vīrs ātri tikām pie istabām. Tās bija glītas un labas.

Tehniskā sapulce bija laba, tika kontrolēts klusums un kārtība. Informācija detalizēta, saprotama.

Un blakus spēļu vietai ir iepirkuma centrs. Attiecīgi ar mums viss ir labi, atliek tikai spēlēt, jo viss sākuma startam ir iedots. Jaunieši savā starpā ļoti draudzīgi, daudzi viens otru pazīst gadiem."